Mar 20, 2013

Facebook

Assalamualikum..
Ok..kali ni post ala2 luahan perasaan lagi..
Biasalah perempuan selagi hati tak puas selagi tu akan dok mengulang benda yg sama kan?
Eh ke aku je?hahahaha....

Ok..topik kali ni FACEBOOK!

GOOD or BAD??

For me..haruslah good...
Boleh interact ngan kawan2 lama yg dh lama tak jumpa..
Yang ntah kat mana mereka berada..
Boleh juga communicate dengan kawan2...saudara mara..suami isteri...yg jauh di mata tapi dekat dihati....hihi
Boleh jemput org datang kenduri kawen tanpa guna kad...
Ha kan dh jimat tu...kakakaka
Lain boleh share happiness and sadness
Boleh inspired hidup org lain utk kita motivated diri kita
Boleh share ilmu..pandangan...pesanan...daripada org biasa sampailah kepada ilmuan dan ulamak..
Boleh share potitik issues (buweeekkkk...muak..muak..muak...hahaha)
Boleh online shopping dengan jayanye....yang ni memang sgt aku...haha

Ok..yang baik banyak...
Then apa yg buruk??
Ok yang buruk mcm kes aku...
Aku tulis untuk umum ada plak yg trasa...
What the hekkkkk???
Ko pesal?tak tanye..tak usul periksa...kata aku tk puas hati ngan ko kan...
Sampai org lain pon dok salahkan aku
Yang ko terasa lebih2 pehal?ko yg tak puas hati ngan aku kan?pe ke he??
Klo tak salah buat ape nak trasa?
Chait cin cau punye org!

Ok then ade yg tegur...
Tak payah la buat status kat fb yg bukan2...
Suka ke tak suka ke simpan je dalam hati..
Ok..aku akan simpan dalam hati sampai busuk...
Dah busuk ko jgn tanye knp hati aku tak berperasaan nanti ye..

Ok maybe salah aku..cara aku penulisan aku tak betoi ke ape kan..
But please la...yg aku tk paham knp ko nk trasa??
Pastu buat kesimpulan sendiri..kata aku macam2...
Sampai org lain pon tak suka aku..
Perghhh...KO MEMANG TERBAIK!!!
Ok aku rasa nak mencarut dah ni...geram hokeyyy!
KO mmg tak pernah nak faham org...
Ko je la yg bagus kan...
Ok..ko bagus...keluarga ko pon bagus sgttt...
Aku je yg jahat kan...
Bagus2...

Ok..la ni aku deactivate je fb tu...
Senang..
Mmg bleh activate bebila je kan..tapi aku taknak activate dulu..
Sekarang dekat boleh la kata tak de effect kan..
Nanti bila da sorang timur sorang darat barulah rasa..
Mana nak tgk gambar puteri hati?
Mana nk tengok video anak?
Mana nk tau aktiviti kami?
Haaa....jawaplah....

Ok aku mmg jahat
Ade aku kesah?
Sekian...


P/s : sila jangan ikut yg buruk2 ye..ni luahan perasaan saje...haruslah dipenuhi emosi...bukan dengan akal yg waras ;)





Mar 18, 2013

Mood ketertekanan

Assalamualaikum

Ok lama tak tulis blog walupon banyak je cerita yg nak dikongsi
Not in a mood actually

Emmm

Rasa nak nangis puas2..kuat2..banyak2!
Kenapa?kenapa?kenapa????
Bencii..tak suka..meluat...

Ee....malas nk fikir tapi still terfikir..
Sampai pening kepala ni
Bangun pagi je kepala sakit...
Rasa ditarik2 urat leher ni..
Stress...

Selagi orang tak berada kat tempat kita mereka tak akan faham
Mereka tak akan rasa ape yg kita rasa..
Mereka hanya rasa ape yang kita buat tu salah pada mereka
Dan apa yg diorang buat tu betoi..tak ad salahnya..
Semua kesilapan diletak pada aku
Sedangkan mereka tak sedar kenapa aku buat macam tu?
Mereka tak akan pernah faham sebab suka sangat buat kesimpulan sendiri
Sedangkan mereka tak pernah kenal aku yg sebenar
Suka sangat menjatuhkan hukuman pada org lain
Memang itulah mereka...
Kalau pasal depa, semuuaaaaaa terrrrrbaikkkk
Kalau org lain salah sikit...perghhh cakap mcm org tu bunuh org...
Helooooooo korang baik sgt ke weh???plsss la...

Aku kata kt org lain depa terasa..
Habes apesal nak terasa klo ko rasa ko tak salah??
Maksudnye ko salah la kan?
Ha sedar pon..pastu blaim aku balik?

Ee...kalau la waktu boleh diundur
Aku akan dengar cakap mak..
Kakak akan dengar cakap mak..mak...huhuhu

Ini bukan penyesalan...ini keluhan hati...
Berfikirlah sebelum anda buat sesuatu...
Kenali mereka sebelum anda pergi lebih jauh..
Ye perkahwinan tu luas
Bukan antara aku dan dia sahaja..
Antara aku,kau,dia,mereka,dan semua...



Mar 20, 2013

Facebook

Assalamualikum..
Ok..kali ni post ala2 luahan perasaan lagi..
Biasalah perempuan selagi hati tak puas selagi tu akan dok mengulang benda yg sama kan?
Eh ke aku je?hahahaha....

Ok..topik kali ni FACEBOOK!

GOOD or BAD??

For me..haruslah good...
Boleh interact ngan kawan2 lama yg dh lama tak jumpa..
Yang ntah kat mana mereka berada..
Boleh juga communicate dengan kawan2...saudara mara..suami isteri...yg jauh di mata tapi dekat dihati....hihi
Boleh jemput org datang kenduri kawen tanpa guna kad...
Ha kan dh jimat tu...kakakaka
Lain boleh share happiness and sadness
Boleh inspired hidup org lain utk kita motivated diri kita
Boleh share ilmu..pandangan...pesanan...daripada org biasa sampailah kepada ilmuan dan ulamak..
Boleh share potitik issues (buweeekkkk...muak..muak..muak...hahaha)
Boleh online shopping dengan jayanye....yang ni memang sgt aku...haha

Ok..yang baik banyak...
Then apa yg buruk??
Ok yang buruk mcm kes aku...
Aku tulis untuk umum ada plak yg trasa...
What the hekkkkk???
Ko pesal?tak tanye..tak usul periksa...kata aku tk puas hati ngan ko kan...
Sampai org lain pon dok salahkan aku
Yang ko terasa lebih2 pehal?ko yg tak puas hati ngan aku kan?pe ke he??
Klo tak salah buat ape nak trasa?
Chait cin cau punye org!

Ok then ade yg tegur...
Tak payah la buat status kat fb yg bukan2...
Suka ke tak suka ke simpan je dalam hati..
Ok..aku akan simpan dalam hati sampai busuk...
Dah busuk ko jgn tanye knp hati aku tak berperasaan nanti ye..

Ok maybe salah aku..cara aku penulisan aku tak betoi ke ape kan..
But please la...yg aku tk paham knp ko nk trasa??
Pastu buat kesimpulan sendiri..kata aku macam2...
Sampai org lain pon tak suka aku..
Perghhh...KO MEMANG TERBAIK!!!
Ok aku rasa nak mencarut dah ni...geram hokeyyy!
KO mmg tak pernah nak faham org...
Ko je la yg bagus kan...
Ok..ko bagus...keluarga ko pon bagus sgttt...
Aku je yg jahat kan...
Bagus2...

Ok..la ni aku deactivate je fb tu...
Senang..
Mmg bleh activate bebila je kan..tapi aku taknak activate dulu..
Sekarang dekat boleh la kata tak de effect kan..
Nanti bila da sorang timur sorang darat barulah rasa..
Mana nak tgk gambar puteri hati?
Mana nk tengok video anak?
Mana nk tau aktiviti kami?
Haaa....jawaplah....

Ok aku mmg jahat
Ade aku kesah?
Sekian...


P/s : sila jangan ikut yg buruk2 ye..ni luahan perasaan saje...haruslah dipenuhi emosi...bukan dengan akal yg waras ;)





Mar 18, 2013

Mood ketertekanan

Assalamualaikum

Ok lama tak tulis blog walupon banyak je cerita yg nak dikongsi
Not in a mood actually

Emmm

Rasa nak nangis puas2..kuat2..banyak2!
Kenapa?kenapa?kenapa????
Bencii..tak suka..meluat...

Ee....malas nk fikir tapi still terfikir..
Sampai pening kepala ni
Bangun pagi je kepala sakit...
Rasa ditarik2 urat leher ni..
Stress...

Selagi orang tak berada kat tempat kita mereka tak akan faham
Mereka tak akan rasa ape yg kita rasa..
Mereka hanya rasa ape yang kita buat tu salah pada mereka
Dan apa yg diorang buat tu betoi..tak ad salahnya..
Semua kesilapan diletak pada aku
Sedangkan mereka tak sedar kenapa aku buat macam tu?
Mereka tak akan pernah faham sebab suka sangat buat kesimpulan sendiri
Sedangkan mereka tak pernah kenal aku yg sebenar
Suka sangat menjatuhkan hukuman pada org lain
Memang itulah mereka...
Kalau pasal depa, semuuaaaaaa terrrrrbaikkkk
Kalau org lain salah sikit...perghhh cakap mcm org tu bunuh org...
Helooooooo korang baik sgt ke weh???plsss la...

Aku kata kt org lain depa terasa..
Habes apesal nak terasa klo ko rasa ko tak salah??
Maksudnye ko salah la kan?
Ha sedar pon..pastu blaim aku balik?

Ee...kalau la waktu boleh diundur
Aku akan dengar cakap mak..
Kakak akan dengar cakap mak..mak...huhuhu

Ini bukan penyesalan...ini keluhan hati...
Berfikirlah sebelum anda buat sesuatu...
Kenali mereka sebelum anda pergi lebih jauh..
Ye perkahwinan tu luas
Bukan antara aku dan dia sahaja..
Antara aku,kau,dia,mereka,dan semua...